K.O. (onderwijsmedewerker)
Al vanaf het eerste noemen van het woord mondkapje heb ik mij ingelezen in de werking en het gebruik hiervan. Ik ben ervan overtuigd dat mondkapjes meer kwaad doen dan goed. Zelf kreeg ik na het gebruik hoofdpijn. Ik relateerde dat eerst niet aan het mondkapje. De week daarop gebeurde het weer. Daarna was het herfstvakantie, toen had ik nergens last van. Na de herfstvakantie kreeg ik weer hoofdpijn. En daarna Corona. Ik had keelpijn, moest hoesten en had snot. En ik was moe. Heel moe. Hoofdpijn had ik niet. Toen ik twee weken later weer aan het werk ging kreeg ik weer hoofdpijn. Heel erge hoofdpijn. De week daarop weer. Toen vond ik het genoeg. Ik heb het op mijn werk aangegeven en ben nu de enige docent zonder mondkapje op mijn school. Een verademing. Nu ik weer vrij kan ademen, voel ik pas goed wat we de leerlingen aandoen. Ik wil dat dit stopt. Ik heb nog nooit een leerling aangesproken wanneer er geen mondkapje werd gedragen en af en toe laat ik verkleumde leerlingen in mijn lokaal opwarmen in de pauze. Ik ben hiertegen, dit is niet goed. Dit heeft een enorm effect op de vorming van deze jonge mensen en het moet stoppen. Ik ben mentor 2e klas Praktijkonderwijs & NT2 begeleiding.